SVC’08 Vrijwilligersbijdrage (“statiegeld”) 2025-2026
Voor spelende leden van SVC’08 bestaat de verplichting, opgenomen in het Huishoudelijk
Reglement en het aanmeldingsformulier tot lid van SVC’08, tot het uitvoeren van
vrijwilligerstaken.
Sinds het voorjaar van 2023 is hiervoor het “inzetrooster” beschikbaar waarin leden en ouders
van jeugdleden zich kunnen aanmelden voor het uitvoeren van een keuken- en kantinedienst op
zaterdagen en trainingsavonden
Om te voorkomen dat we aan het einde van het seizoen rekeningen moeten versturen aan de leden die geen gehoor hebben gegeven aan de het doen van vrijwilligerstaken, zoals kantinediensten, is vorig seizoen de methodiek omgekeerd. Daarom wordt gelijktijdig met de contributie een bedrag van € 70,00 in rekening gebracht voor het seizoen 2025-2026. Voor leden die per halfjaar betalen wordt 2x € 35,00 in rekening gebracht.
Leden en de ouders van jeugdleden kunnen dit bedrag “terugverdienen” door 7 uur keuken- of kantinedienst uit te voeren. Voor ieder ingevuld uur wordt een bedrag van € 10,00 terugbetaald van de betaalde vrijwilligersvergoeding.
Voor seizoen 2025 – 2026 zijn er een paar wijzigingen:
Vrijstellingen
Leden (of ouders van jeugdleden) kunnen door middel van het bijgevoegde declaratieformulier (Klik aan) teruggave van een betaalde vrijwilligersvergoeding claimen. Dit formulier kan per e-mail volledig ingevuld worden verstuurd aan de penningmeester (marien@mariendejong.nl).
• ouders van jeugdleden die voor meer dan twee jeugdleden de contributie en vrijwilligersbijdrage betalen, kunnen de bijdrage voor het derde kind declareren met het formulier.
• Een scheidsrechter die zich heeft aangemeld bij de scheidsrechterscommissie en
structureel inzetbaar is voor het fluiten van wedstrijden.
• Bestuursleden en leden van officiële verenigingscommissies. Kunnen ook via het formulier hun vrijwilligersvergoeding terug vragen.
Procedure
Senioren en ouders van jeugdleden kunnen inschrijven via de maandelijkse e-mail die wordt verzonden vanuit het Inzetrooster..
Het inzetrooster voor het nieuwe seizoen wordt opengezet in de loop van augustus 2025. De ouders krijgen op dat moment een uitnodiging per e-mail om zichin te schrijven.
De afspraken
1. Leden en Ouders van jeugdleden zijn geheel vrij zich in te schrijven voor tijdsblokken zoals vermeld in het inzetrooster.
2. Eenmaal ingeschreven voor een dienst blijft het betreffende lid verantwoordelijk voor de
uitvoering van die dienst.
3. Kantine- en keukendiensten gaan altijd door ongeacht afkeurngen of geannuleerde trainingen.
4. Een persoon die zich heeft aangemeld voor een dienst maar niet komt opdagen en geen
vervanger heeft geregeld, krijgt vervolgens een factuur van € 50,00. Bij niet-betaling van
het bedrag, gelden dezelfde sancties als bij het niet-betalen van de contributie.
Het verzenden van een factuur doen wij omdat de consequenties van het niet
verschijnen bij een kantinedienst bijzonder vervelend zijn.
5. Bij verhindering of een andere reden (b.v. “wedstrijd verschoven”, “training gaat niet
door”, “wedstrijd afgekeurd”) dient zelf voor vervanging te worden gezorgd.
Bovenvermeld beleid is vastgesteld op de Algemene Ledenvergadering van 20 juni 2025.
Marien de Jong
Penningmeester SVC'08
13 augustus 2025