• SVC’08 Vrijwilligersbijdrage (“statiegeld”) 2025-2026

    SVC’08 Vrijwilligersbijdrage (“statiegeld”) 2025-2026

     

    Voor spelende leden van SVC’08 bestaat de verplichting, opgenomen in het Huishoudelijk
    Reglement en het aanmeldingsformulier tot lid van SVC’08, tot het uitvoeren van
    vrijwilligerstaken.
    Sinds het voorjaar van 2023 is hiervoor het “inzetrooster” beschikbaar waarin leden en ouders
    van jeugdleden zich kunnen aanmelden voor het uitvoeren van een keuken- en kantinedienst op
    zaterdagen en trainingsavonden

    Om te voorkomen dat we aan het einde van het seizoen rekeningen moeten versturen aan de leden die geen gehoor hebben gegeven aan de het doen van vrijwilligerstaken, zoals kantinediensten, is vorig seizoen de methodiek omgekeerd. Daarom wordt gelijktijdig met de contributie een bedrag van € 70,00 in rekening gebracht voor het seizoen 2025-2026. Voor leden die per halfjaar betalen wordt 2x €  35,00 in rekening gebracht.

    Leden en de ouders van jeugdleden kunnen dit bedrag “terugverdienen” door 7 uur keuken- of kantinedienst uit te voeren. Voor ieder ingevuld uur wordt een bedrag van € 10,00 terugbetaald van de betaalde vrijwilligersvergoeding.

    Voor seizoen 2025 – 2026 zijn er een paar wijzigingen:

    • De vergoedingen naar aanleiding van uitgevoerde kantinediensten worden maandelijks (binnen 15 dagen in de volgende maand) terugbetaald.
    • Drie weken voorafgaand aan de maand worden de openstaande dienst gepubliceerd via een e-mail van het inzetrooster.
    • Alle ouders ontvangen de maandelijkse e-mail ongeacht of men al eerder heeft ingeschreven. Het is voor het bestuur ondoenlijk om te selecteren op ouders die al (voldoende) diensten hebben ingevuld.
    • Ouders van jeugdleden en senioren kunnen inschrijven op alle kantine- en keukendiensten op zaterdagen en op trainingsavonden.
    • Ouders en leden die hebben ingeschreven maar verstek laten gaan zonder zelf voor vervanging zorg te dragen, ontvangen een rekening ten bedrage van € 50,00.

    Vrijstellingen
    Leden (of ouders van jeugdleden) kunnen door middel van het bijgevoegde declaratieformulier (Klik aan) teruggave van een betaalde vrijwilligersvergoeding claimen. Dit formulier kan per e-mail volledig ingevuld worden verstuurd aan de penningmeester (marien@mariendejong.nl).

    • ouders van jeugdleden die voor meer dan twee jeugdleden de contributie en vrijwilligersbijdrage betalen, kunnen de bijdrage voor het derde kind declareren met het formulier.

    • Een scheidsrechter die zich heeft aangemeld bij de scheidsrechterscommissie en
    structureel inzetbaar is voor het fluiten van wedstrijden.

    • Bestuursleden en leden van officiële verenigingscommissies. Kunnen ook via het formulier hun vrijwilligersvergoeding terug vragen.

    Procedure
    Senioren en ouders van jeugdleden kunnen inschrijven via de maandelijkse e-mail die wordt verzonden vanuit het Inzetrooster..


    Het inzetrooster voor het nieuwe seizoen wordt opengezet in de loop van augustus 2025. De ouders krijgen op dat moment een uitnodiging per e-mail om zichin te schrijven. 

    De afspraken
    1. Leden en Ouders van jeugdleden zijn geheel vrij zich in te schrijven voor tijdsblokken zoals vermeld in het inzetrooster.

    2. Eenmaal ingeschreven voor een dienst blijft het betreffende lid verantwoordelijk voor de
    uitvoering van die dienst.

    3. Kantine- en keukendiensten gaan altijd door ongeacht afkeurngen of  geannuleerde trainingen.

    4. Een persoon die zich heeft aangemeld voor een dienst maar niet komt opdagen en geen
    vervanger heeft geregeld, krijgt vervolgens een factuur van € 50,00. Bij niet-betaling van
    het bedrag, gelden dezelfde sancties als bij het niet-betalen van de contributie.
    Het verzenden van een factuur doen wij omdat de consequenties van het niet
    verschijnen bij een kantinedienst bijzonder vervelend zijn.

    5. Bij verhindering of een andere reden (b.v. “wedstrijd verschoven”, “training gaat niet
    door”, “wedstrijd afgekeurd”) dient zelf voor vervanging te worden gezorgd.
    Bovenvermeld beleid is vastgesteld op de Algemene Ledenvergadering van  20 juni 2025.


    Marien de Jong
    Penningmeester SVC'08
    13 augustus 2025